Metodická príručka Ako nezažiť násilie vo vzťahu? , ktorú zostavila Mgr. Apolónia Sejková a vydalo OZ MyMamy v rámci projektu Pandorina skrinka má pomôcť pedagógom na stredných školách zorientovať sa v téme násilia a následne diskutovať so študentmi a študentkami a tak eliminovať riziko tolerovania a akceptovania násilia u školskej mládeže. Keďže učebných materiálov s touto tematikou je žalostne málo, veríme, že aspoň čiastočne vypĺňame jestvujúce vákuum.
OBSAH METODIKY
Kapitola 1. ÚVOD – PREČO VZNIKLA TÁTO METODIKA
1.1 Rodovo podmienené násilie v školách:
vyučovacie kurikulum a rodovo podmienené násilie
1.2. Činnosť OZ MyMamy
Kapitola 2. TEORETICKÝ ÚVOD – RODOVO PODMIENENÉ NÁSILIE
Pochopenie násilia páchaného na ženách, čo je násilie páchané na ženách?
2.1 Formy násilia. Cyklus násilia
2.2 Prečo je násilie páchané na ženách také rozšírené?
2.3 Následky násilia páchaného na ženách
Kapitola 3. PRÁVNY ASPEKT NÁSILIA PÁCHANÉHO NA ŽENÁCH
3.1 Kontext násilia a ľudské práva
3.2 Legislatívne možnosti pomoci
Kapitola 4.ÚLOHY/ TÉMY NA DISKUSIU
4.1 Mýty a pravdy o násilí páchanom na ženách
4.2 Prečo ženy ostávajú v násilnom vzťahu?
4.3 Prečo sa ženy vracajú do násilného vzťahu?
4.4 Varovné signály
4.5 Aktivita / Piesne o násilí