Metodická príručka pre stredné školy k diskusii o nie príliš ľahkej téme – Ako nezažiť násilie vo vzťahu?

16.01.2013 | Naše publikácie, Nezaradené

Metodická príručka Ako nezažiť násilie vo vzťahu? , ktorú zostavila Mgr. Apolónia Sejková a vydalo OZ MyMamy v rámci projektu Pandorina skrinka má pomôcť pedagógom na stredných školách zorientovať sa v téme násilia a následne diskutovať so študentmi a študentkami a tak eliminovať riziko tolerovania a akceptovania násilia u školskej mládeže. Keďže učebných materiálov s touto tematikou je žalostne málo, veríme, že aspoň čiastočne vypĺňame jestvujúce vákuum.

OBSAH METODIKY

Kapitola 1. ÚVOD – PREČO VZNIKLA TÁTO METODIKA
1.1 Rodovo podmienené násilie v školách:
vyučovacie kurikulum a rodovo podmienené násilie
1.2. Činnosť OZ MyMamy

Kapitola 2. TEORETICKÝ ÚVOD – RODOVO PODMIENENÉ NÁSILIE
Pochopenie násilia páchaného na ženách, čo je násilie páchané na ženách?
2.1 Formy násilia. Cyklus násilia
2.2 Prečo je násilie páchané na ženách také rozšírené?
2.3 Následky násilia páchaného na ženách

Kapitola 3. PRÁVNY ASPEKT NÁSILIA PÁCHANÉHO NA ŽENÁCH
3.1 Kontext násilia a ľudské práva
3.2 Legislatívne možnosti pomoci

Kapitola 4.ÚLOHY/ TÉMY NA DISKUSIU
4.1 Mýty a pravdy o násilí páchanom na ženách
4.2 Prečo ženy ostávajú v násilnom vzťahu?
4.3 Prečo sa ženy vracajú do násilného vzťahu?
4.4 Varovné signály
4.5 Aktivita / Piesne o násilí